کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / عمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنس

عمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنس

جراحی سینه در بیماران ترنس یک گام حیاتی در فرآیند تطبیق جنسیت است که به افراد ترنس کمک می کند تا ظاهری هماهنگ تر با هویت جنسی خود به دست آورند. این جراحی که شامل تخلیه سینه در ترنس مردانه و افزایش سینه در ترنس زنانه می شود، تأثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی و اعتماد به نفس این افراد دارد. هزینه عمل تخلیه سینه ترنس می تواند بسته به عوامل متعددی مانند تجربه جراح، محل انجام جراحی و نیازهای خاص هر فرد متغیر باشد. آگاهی از مراحل و هزینه های جراحی سینه در افراد ترنس می تواند به آن ها کمک کند تا تصمیمات بهتری در مسیر تطبیق جنسیت خود بگیرند و به اهداف خود نزدیک تر شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی پستان در افراد ترانس

بدون در نظر گرفتن حواشی این موارد خاص، در افرادی که تمایل به تغییر جنسیت دارند؛ برای تطابق جنسیتی بیشتر و ایجاد فیزیک همسان با جنسیت مطلوب، جراحی سینه انجام می‌شود؛ این جراحی در زنانی که به مرد بودن گرایش دارند با تخلیه پستان صورت می‌گیرد و در مردانی که تمایل به زن بودن دارند با بزرگ کردن سینه ها یا پروتز پستان انجام می‌پذیرد. اعتقاد این افراد کاملا واقعی است و به حدی است که فرد حتی درخواست تطبیق جنسیت میکند و با جراحی و درمانهای هورمونی تقاضای تطبیق اندامهای بدن با اعتقاد ذهنی خود دارد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

علت دقیق این وضعیت هنوز شناخته شده نیست و هر نوزادی که به دنیا می آید ممکن است در آینده این تمایل را داشته باشد و ارتباطی با ویژگیهای فرهنگی یا اعتقادی و موارد مشابه ندارد.در کشورجمهوری اسلامی ایران این افراد با مراجعه به سازمان پزشکی قانونی و طی مراحل قانونی و با نظر متخصصان روانپزشکی و پزشکی قانونی و گاهی جراح و متخصص زنان مجوز مربوطه را اخذ وسپس از دادگاه حکم قضایی در این زمینه دریافت میکنند.
صرفا با وجود حکم قضایی اجازه انجام جراحی و درمانهای تطبیق جنسیتی وجود دارد.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

جراحی پستان در مردانی که درخواست تطابق جنسیتی دارند با استفاده از پروتز سینه و در زنانی که این درخواست را دارند با تخلیه بافت اضافه سینه صورت میگیرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: تخلیه پستان در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

بزرگ کردن سینه در این افراد شامل قرار دادن ایمپلنت یا پروتز سینه در زیر بافت پستان می شود. هدف از انجام این عمل جراحی افزایش سایز سینه ها است.

عمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنس

جراحی تخلیه سینه در افراد ترنس

تخلیه پستان در ترنس ها به عنوان جزء اساسی از جراحی تطبیق جنسیت انجام می شود تا به ظاهر مردانه تر دست یابند. این جراحی شامل برداشتن بافت پستان در زنان با گرایش های مردانه، جهت همانند سازی این اندام با جنس مردانه صورت می‌گیرد. در این جراحی بافت پستان در حدی تخلیه خواهد شد که بیشترین شباهت به فیزیک مردانه را داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پارسا محمدی [ 1400-07-04 ]
سلام خسته نباشید، امکانش هست که جراحی تخلیه سینه رو بدون مجوز و با عنوان یک عمل جراحی زیبایی انجام داد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین