کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / نتیجه تحقیقات درباره سرطان پستان

نتیجه تحقیقات درباره سرطان پستان

بطور کلی هر آنچه در مورد تشخیص و درمان سرطان پستان می­دانیم نتیجه پژوهش­هایی است که در این زمینه صورت گرفته است. این پژوهش­ها طبیعتاً روی بیماران مبتلا انجامم شده و به این وسیله تأثیر درمان­های حاضر تایید شده است و بی­فایده بودن بسیاری از داروها یا سایر روش­های درمانی نیز به همین روش مشخص شده و بر این اساس داروها یا روش­های درمانی غیرمفید مورد استفاده قرار نمی­گیرند.

بنابراین همیشه به یاد داشته باشیم که اطلاعات ما و درمان­های رایج فعلی را مدیون بیمارانی هستیم که بطور داوطلبانه با درمانگر خود و محققین مختلف همکاری کرده­ اند و در این تحقیقات شرکت نموده­ اند. بیماران و محققینی که سالهاست در میان ما نیستند.

نتیجه تحقیقات درباره سرطان پستان

فرض کنیم که ما به سرطان پستان متبلا هستیم و به ما پیشنهاد شود که در تحقیقی در این زمینه شرکت و همکاری نماییم. تیم درمان ذکر می­کند که هدف از این پژوهش بررسی تأثیر دارویی است که تاکنون استفاده نشده است. مؤثر بودن این دارو بصورت تئوری ثابت شده ولی تأثیر عملی آن هنوز مشخص نیست. البته اثبات شده است که این دارو عارضه­ ای ندارد. واکنش و پاسخ ما چیست؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

تفکر ورود به تحقیق ممکن است ترسناک باشد، اما مراقبت­های ویژه ­ای صورت می­گیرد تا افراد مطمئن شوند که در خطر نیستند. پزشکان تا هنگامی که باور نکنند که درمان جدید به خوبی درمان استاندارد است، موافق نیستند که از بیمارانشان بخواهند تا در تحقیق شرکت کنند و کمیته اخلاق پزشکی باید تحقیق را قبل از آن که بیماران درگیر آن شوند، تصویب کند.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

گاهی نیز از شما درخواست می­شود که نمونه­ ای از خون یا بافتی که حین جراحی خارج می­شود را به مرکز تحقیقات اهدا کنید. در این موارد هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی­شود ولی این کار می­تواند در کشف مجهولات بیماری سرطان بسیار کمک کننده باشد.

اگر به شما پیشنهاد ورود به تحقیقات داده شد، باید برگه اطلاعاتی این تحقیق به شما داده شود و فرصت فکر کردن و پرسش قبل از تصمیم­ گیری، داده شود. اگر تصمیم دارید به گروه تحقیقاتی ملحق شوید، در هر زمانی که نظرتان تغییر کرد می­توانید گروه را ترک کنید و اگر تمایل به ورود داشتید، درمان شما تحت تأثیر قرار نمی­گیرد.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

در هر حال پیشرفت روش­های درمانی جز با تحقیق وپژوهش حاصل نمی­شود و شما می­توانید بطور داوطلبانه در این امر خدا پسندانه که ممکن است سال­ها بعد تأثیر مفید آن بر روی سایر بیماران مورد استفاده قرار گیرد، شرکت کنید یا از شرکت در آن امتناع نمایید.

اگر هنگام مراجعه به پرشک و انجام معاینات لازم و بررسی نتایج ماموگرافی یا سونو گرافی علائمی از سرطان پستان در مراجعه کننده مشاهده گردد؛ برای تشخیص دقیق لازم است نمونه برداری از توده پستان انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان سینه استیج صفر چیست؟سرطان سینه استیج صفر چیست؟

کشف سرطان پستان مرحلۀ صفر به صورت تصادفی انجام می ‎شود، مثل انجام بیوپسی یا تست تصویربرداری پستان برای بررسی توده های دیگر سرطانی ... ادامه مطلب

علت فرورفتگی نوک سینه و روش های تشخیص و درمان آنعلت فرورفتگی نوک سینه و روش های تشخیص و درمان آن

فرو رفتگی نوک سینه عارضه ‌ای است که در آن، نوک پستان با درجات مختلف به سمت داخل متمایل شده باشد. در حالی که در یک سینه طبیعی، نوک سینه، بیرون آمده است اما در درجات کمتر فرورفتگی، نوک پستان به اطراف متمایل می‌ شود؛ در درجات بالا تر فرورفتگی نوک سینه ممکن است اصلا نوک پستان دیده نشود. ... ادامه مطلب

درمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستاندرمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستان

سرطان سینه مخصوص زنان نیست بلکه ممکن است سرطان سینه مردان را نیز درگیر نماید. اما این بیماری در بین زنان شایع تر می باشد. درمان سرطان سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، حجم و مکان توده در پستان، میزان پیشرفته بودن بیماری، سن بیمار و وضعیت کلی سلامت بیمار در درمان این بیماری موثر می باشد. ... ادامه مطلب

بیوپسی وکیوم پستان چیست و چگونه انجام میشود؟بیوپسی وکیوم پستان چیست و چگونه انجام میشود؟

یکی از قابل استفاده ترین روشهای بیوپسی (نمونه برداری)، بیوپسی تحت گاید سونوگرافی بخصوص در مورد توده های غیر قابل لمس پستانی یا توده های کوچک ولی قابل رویت در سونوگرافی می باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین