کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟

آیا می توان ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز انجام داد؟

ماموگرافی یک روش برای آزمایش و بررسی دقیق بافت پستان است. در این روش با استفاده از پرتو های خفیف اشعه ایکس، بیماری های پستان شناسایی و تشخیص داده می شوند. به عبارتی ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از بافت پستان است که به شناسایی زودهنگام سرطان های غیر قابل لمس کمک می کند. در این مقاله به بررسی امکان انجام ماموگرافی بر روی پستان های دارای پروتز می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص زود هنگام این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

ماموگرافی چیست؟

یک نوع روش پرتونگاری است که در علم تصویربرداری پزشکی به شدت پر کاربرد می باشد. ماموگرافی حتی قادر به تشخیص سرطان پستان ۱۰ سال قبل از قابل لمس شدن آن است. توصیه شده خانم هایی که اقوام درجه ۱ آن ها مانند خواهر یا مادرشان به سرطان سینه مبتلا شده باشند، از ۳۵ سالگی هر سال ماموگرافی انجام دهند. طبق تحقیقات انجام شده، ماموگرافی سبب می شود که از هر ۲۰۰۰ خانم، زندگی یک نفر به مدت ۱۰ سال طولانی تر شود.

جراح پستان

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا همان ایمپلنت سینه به منظور افزایش حجم سینه و بازسازی آن صورت می گیرد که دارای دو جنبه زیبایی و درمانی می باشد. هدف انجام این عمل زیبایی ایجاد سینه های بزرگتر و حجیم تر و یا جایگزین کردن حجمی از سینه است که به دلایل مختلفی مانند شیردهی، حاملگی، سوء تغذیه، سرطان، ضربه و... از دست رفته است؛ می باشد. بازسازی پستان پس از سرطان سینه و عمل ماستکتومی به جنبه درمانی این روش اشاره دارند. این عمل زیبایی توسط جراح پستان و جراح پلاستیک قابل انجام است.

ماموگرافی را برای پستان دارای پروتز

پروتز چگونه در ماموگرافی تاثیر می گذارد؟

بخشی از پستان که توسط پروتز پوشیده شده است در ماموگرافی قابل دیدن نیست چرا که اشعه ایکسی که در این روش برای تصویر برداری استفاده می شود قادر نیست به خوبی از بین پروتز های سیلیکون و یا آب نمکی عبور کند در نتیجه بافت پستانی بالا و پایین پروتز به خوبی نشان داده نمی شود.

برای اینکه ماموگرافی از پستان های دارای پروتز بتواند بیشترین مقدار از بافت سینه را نشان دهد میتوان تعداد تصویری که از پستان تهیه می شود را افزایش داد؛ به طوری که از هر پستان به جای ۲ عدد عکس، ۴ یا ۳ عکس می گیرند. در عکس های اضافه، پروتز را از روی قفسه سینه کنار زده می شود و پستان بر روی آن به جلو کشیده می شود، فشار ناشی از پروتز که بر قفسه سینه وارد می شود سبب می شود که عکس های بهتری از بخش جلوئی پستان تهیه شود.

نوبت دهی آنلاین

به تصاویر اضافه ایی که از پستان تهیه می شود اصطلاحا جابجایی ایمپلنت گفته می شود.دقت کنید زمانی که صرف چکاپ تصاویر در ماموگرافی پستان های معمولی و پروتزی می شود یکسان است.در صورتی که پروتز زیر بافت خود سینه باشد نسبت به وقتی که زیر عضله است؛ به دلیل سختی بیشتر در تفسیر به یک رادیولوژیست با تجربه تر نیاز است.طبق تحقیقات انجام شده، ماموگرافی هنوز بهترین و کارآمدترین روش برای تشخیص سرطان پستان حتی در پستان های دارای پروتز است.

آدرس اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا ماموگرافی می تواند به پروتز سینه آسیب برساند؟

اگر با مشکل ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان مواجه هستید؛ برای تشخیص قطعی و درمان این بیماری در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36294896 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض بعد از عمل سرطان سينهعوارض بعد از عمل سرطان سينه

هر روش جراحی سرطان سینه در کنار مزایای درمانی که دارد، طبیعتا دارای عوارضی هم می باشد ... ادامه مطلب

ایا سن با ابتلا به سرطان پستان مرتبط است؟ایا سن با ابتلا به سرطان پستان مرتبط است؟

احتمال ابتلا به سرطان سینه در بانوان از سنی است که بافت سینه تشکیل می شود. سن ابتلا به سرطان پستان در اروپا بین 50 تا 60 سالگی است،اما سن ابتلا در ایران بین 45 تا 50 سالگی است و به طور متوسط سن ابتلا به این بیماری در بین زنان کشور 45 سالگی میباشد. در این بخش به سرطان سینه و سن ابتلا به آن پرداختیم. ... ادامه مطلب

آیا پروتز سینه موجب سرطان پستان می شود؟آیا پروتز سینه موجب سرطان پستان می شود؟

پروتز پستان با برجسته تر کردن پستان ها و افزایش زیبایی اندام خانم ها، نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس آن ها دارد. معمولا کسانی که پستان هایی کوچک و یا افتاده دارند، خواستار این جراحی زیبایی می شوند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر اینکه آیا پروتز سینه موجه سرطان می شود یا خیر می پردازیم. ... ادامه مطلب

مقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنانمقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنان

از هر ۸ زن، خطر ابتلای یک زن به سرطان سینه وجود دارد. تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه شانس بهبود را تا ۱۰۰ درصد افزایش می دهد. در این بخش به بررسی علائم سرطان پستان و مقایسه شیوع سرطان پستان با دیگر سرطان ها در زنان پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین