کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

ترنس به افرادی گفته می‌شود که جنسیت و هویت جنسیشان از لحاظ ذهنی و فکری با آنچه در بدو تولد بر اساس ظاهر اندام جنسی به آنها اطلاق شده است، متفاوت است. افرادی که با اندام جنسی مردانه به دنیا می‌آیند؛ اما از نظر هویتی خود را یک زن به حساب می‌آورند، «زن ترنس» می‌گویند. در افراد ترنسجندر مرد به زن بزرگ کردن سینه با روش پروتز سینه بهترین، کم عارضه ترین و قابل پیش بینی ترین روش می باشد. پروتز سینه، از جمله روش های جراحی در حوزه پلاستیک است که با هدف بزرگ تر شدن و تغییر فرم سینه ها انجام می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی پروتز سینه ، شامل قرار دادن پروتزهای سالینی و یا سیلیکونی در سینه و افزایش اندازه سینه می باشد. محل ایجاد برش ها بر اساس نوع و اندازه پروتز، ساختار پروتز و محل قرارگیری پروتز تعیین می شود و جراح تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کمترین میزان اسکار بر جای بماند. در افراد ترنس مانند زنانی که متقاضی بزرگ کردن سینه خود با پروتز هستند، جراحی پروتز سینه انجام می شود با این تفاوت که تکنیک های استفاده شده در این افراد بسیار دقیق و خاص می باشد. این جراحی که توسط جراح زیبایی سینه انجام می شود کمک می کند که ظاهر بدن بیشتر شبیه به خانم ها شده و رضایت روانی بیمار را به همراه داشته باشد.

جراح سینه

مزایای بزرگ کردن سینه

  1. با عمل پروتز سینه می توان حجم سینه ها را به هر مقدار دلخواه افزایش داد.
  2. ماندگاری عمل پروتز سینه بالاتر است.
  3. تعادل و تقارن بین سینه ها از بین نمی رود.
  4. اعتماد به نفس افزایش پیدا می ‌کند.

نحوه بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

بزرگ کردن سینه در ترنس مرد به زن یک روش نسبتاً ساده است که توسط جراح متخصص انجام می‌شود. وی قادر است، از طریق جراحی در بزرگ ‌کردن سینه افراد ترنس سکشوال به تطبیق جنسیت آنان کمک کند. جراحی به صورت سرپایی، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در این عمل کیسه های سیلیکونی را داخل سینه قرار می دهند. معمولاً با توجه به این واقعیت که زنان تراجنسیتی حجم سینه کمتری دارند، ایمپلنت های سیلیکونی طبیعی تر به نظر می رسد. برش ها می توانند در امتداد پایین هاله سینه، در خط پایین سینه یا در زیر بغل ایجاد شوند.
اگر فرد به یک ایمپلنت نسبتاً بزرگ برای تناسب با آناتومی خود نیاز داشته باشد، ممکن است به برش چین زیر پستانی نیاز باشد؛ زیرا برش‌های دیگر گاهی اوقات نمی‌توانند ایمپلنت سیلیکونی بزرگتری را در خود جای دهند. عمل جراحی معمولاً حدود دو ساعت طول می کشد و برای بهبودی حدود یک هفته زمان لازم است. حدود دو ماه طول می کشد تا ایمپلنت ها به طور کامل جا بیفتند. همچنین جای زخم ها به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارند تا محو شوند.

جراحی بزرگ کردن سینه در ترنس ها

مراقبت های قبل از بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

  1. قبل از جراحی پروتز سینه، حتماً با جراح خود در مورد وضعیت سلامت و بیماری‌های زمینه‌ ای مانند دیابت، آسم، بیماری ‌های قلبی و کبدی خود صحبت کنید.
  2. شب قبل حتماً دوش بگیرید چون تا چند روز بعد از عمل امکان استحمام ندارید.
  3. از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید؛ چون باعث تشدید خونریزی میشود.
  4. از مصرف داروهای هورمونی و همچنین داروهایی که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارند (2 هفته قبل) اجتناب کنید.
  5. تا 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
  6. قبل از عمل، بیمار باید آزمایشاتی را انجام دهد که نتایج آن باید تأیید کند که آیا او می تواند عمل پروتز سینه را انجام دهد.

مراقبت های بعد از بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کاندیدای مناسب بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

نوبت دهی انلاین

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه در افراد ترنس

جراحی سینه، مانند هر جراحی، خطراتی را به همراه دارد؛ اما نسبتاً میزان عارضه آن بسیار کم است. این عوارض بالقوه عبارتند از:

  1. نیاز به جراحی مجدد
  2. انقباض کپسولی: بافت زخمی که در اطراف ایمپلنت ایجاد می‌شود و ایمپلنت را فشرده می‌سازد.
  3. درد سینه
  4. تغییرات منفی در حس نوک پستان و سینه
  5. پارگی با تخلیه ایمپلنت سالین
  6. پارگی با یا بدون علامت (پارگی خاموش) ایمپلنت‌های پر شده با ژل سیلیکون

بزنید روی لینک و با کاربردهای سونوگرافی پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خرسند [ 1402-08-13 ]
سلام وقتتون بخیر اگ یک فرد تغییر جنسیت بده و از مرد به زن تبدیل بشه آیا از بعد از جراحی مرد به زن مرد باردار میشود یا نه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا سرطان پستان همیشه همراه با توده ای قابل لمس است؟آیا سرطان پستان همیشه همراه با توده ای قابل لمس است؟

همه توده‌‌ هایی که در پستان ایجاد و یا توسط خانم‌‌ ها احساس می‌‌ شوند لزوما سرطان نیستند و اگر این توده‌‌ ها سرطانی هم باشند، با تشخیص زودرس و اقدام سریع درمان‌ پذیر خواهند بود، اما بسیاری از خانم‌‌ ها با مشاهده توده در پستان بسیار نگران و مضطرب می‌ شوند و حتی از مراجعه به پزشک هراس دارند. ... ادامه مطلب

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی فلپ پستانعوارض و مراقبت های بعد از جراحی فلپ پستان

جراحی فلپ یکی از روش های بازسازی شکل پستان پس از جراحی برای برداشتن سرطان است. مانند هر عمل جراحی، باید تا حد امکان در مورد مزایا و خطرات آن آگاه بود ... ادامه مطلب

آگاهی درباره سرطان پستان با کتاب سیب صورتی؛سفارش آنلاین کتابآگاهی درباره سرطان پستان با کتاب سیب صورتی؛سفارش آنلاین کتاب

در این کتاب درباره تغدیه، ژنتیک، تشخیص زودرس، پیشگیری، روابط زناشویی، چکاپ فامیلهای نزدیک، شیمی درمانی، کنترل استرس، جراحی و غیره بخوانید. ... ادامه مطلب

جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

بزرگ شدن سینه آقایان ممکن است در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید . میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند متفاوت باشد و لزوما یکسان نیست . در این مقاله به بررسی جراحی ژنیکوماستی می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین