کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / آیا امکان شیردهی و بارداری بعد از انجام عمل پروتز سینه وجود دارد؟

آیا امکان شیردهی و بارداری بعد از انجام عمل پروتز سینه وجود دارد؟

پروتز سینه از سری عمل های زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اغلب ممکن است سینه ها به علت بالا رفتن سن، کاهش یا افزایش وزن، آسیب در تصادفات، عوامل ژنتیکی و... دچار مشکل شوند. این عمل کمک می کند تا سینه های افتاده ، آسیب دیده، ناقص و... ترمیم شوند و باعث زیبایی بخشی و فرم دهی سینه ها می شود. اما نکات مهم و ساده ای وجود دارند که در مورد انجام این دسته از عمل ها باید در نظر گرفته شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از این نکات مهم مسئله بارداری و شیردهی بانوان بعد از انجام این عمل است. آیا پروتز سینه در فرایند بارداری و شیردهی اختلالی ایجاد می کند؟ چگونه باید از خطرات احتمالی آن جلوگیری کرد؟ در ادامه این مطلب به بررسی و تحلیل این مسائل می پردازیم.

جراحی پستان

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی

مورد شیردهی از مهم ترین مسائلی است که ذهن بانوانی که عمل پروتز سینه انحام داده اند یا قصد انحام آن را دارند را به خود درگیر کرده است. در مورد این که عمل پروتز باعث ایجاد مشکلات در فرایند شیردهی خانم ها به فرزندانشان شود عوامل مختلفی تاثیر دارند. در ادامه تعدادی از آن ها را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

عمل پروتز سینه

تاثیر پروتز سینه بر بارداری

به جرئت و با اطمینان می توان گفت که عمل پروتز و زیبا سازی سینه تاثیر مستقیمی بر بارداری ندارد. این عمل اساسا هیچ اختلالی در فرایند بارداری به وجود نخواهد آورد و از این بابت هیچ جای نگرانی وجود ندارد. یکی از اتفاقات طبیعی و تاثیرات بارداری بر سیستم بدن، تغییر فرم سینه ها و شکل ظاهری آن ها است. این امر ممکن است باعث جا به جایی پروتز سینه یا تغییر شکل آن بشود که این مشکل نیز با مراجعه به پزشک به راحتی قابل حل است.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

نکات مهم قبل از انجام عمل پروتز سینه

باید به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به انجام عمل با مشاور در این زمینه صحبت کنید و نگرانی های خود را مطرح کنید سپس بعد از بررسی کامل تمام ابعاد و تاثیرات آن، عمل را انجام دهید. بهتر است قبل از عمل به دکتر و جراح خود بگویید که بعد از عمل قصد شیر دادن به فرزند خود را دارید و نمی خواهید که انجام عمل پروتز اختلالی در این فرایند ایجاد کند. در این صورت جراح شما بهترین روش را برای انجام عمل به شما پیشنهاد می کند که هم شما به هدف خود از پروتز سینه برسید و هم تاثیرات منفی آن بر شیردهی و بارداری به حداقل برسد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

نتیجه

آگاهی از مزایا و معایب و همچنین عواقب هر عملی کاری واجب و ضروری است. بانوانی که قصد انجام عمل زیبایی پروتز سینه دارند باید قبل از اقدام به عملی کردن تصمیم خود درباره عواقب و تاثیرات آن بر روی سیستم بدن و مواردی مثل بارداری و شیردهی تحقیق و بررسی کنند. عمل پروتز سینه ممکن است در اشکالی از آن باعث ایجاد مشکلات و اختلالاتی در فرایند شیردهی بشود که بهتر است قبل از انجام عمل با دکتر و جراح صحبت شود تا کم خطر ترین نوع جراحی را انجام دهد. همان طور که گفته شد عمل پروتز سینه تاثیری بر روی بارداری ندارد و اختلالی در آن ایجاد نمی کند.

سرطان پستان یکی از بیماری هایی است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، می‌توان از عوارض وخیم و مرگ بیمار جلوگیری نمود. گاهی برای درمان یا پیشگیری از سرایت این بیماری به بخشهای دیگر بدن، به تشخیص پزشک متخصص انجام جراحی سرطان پستان الزامی است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رزیتا [ 1402-06-16 ]
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم آیا این عمل در شیردهی اخلال ایجاد می کنه؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیدرآدنیت چرکی پستان چیست؟هیدرآدنیت چرکی پستان چیست؟

هیدرآدنیت چرکی پستان عارضه ای پوستی است که معمولاً در اثر ساییده شدن برخی از مناطق پوست مانند زیر بغل، کشاله ران، باسن و سینه ها به وجود می آید و باعث ایجاد توده ها و برجستگی های کوچک و دردناک زیر پوست می شود. در ادامه مقاله به علت و علائم این بیماری دردناک می پردازیم. ... ادامه مطلب

تاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینهتاثیرات جراحی زیبایی پستان بر سرطان سینه

افزایش زیبایی از جمله زیبایی پستان، می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس افراد شود. سینه در زنان یک عضو مهم است که زیبایی قابل توجهی در اندام آن ها ایجاد می کند؛ اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که تعداد جراحی های زیبایی پستان صعودی است. ... ادامه مطلب

درمان سرطان پستان با شیمی درمانیدرمان سرطان پستان با شیمی درمانی

شیمی درمانی سرطان سینه از داروهایی برای هدف قرار دادن و تخریب سلول های سرطانی سینه استفاده می کند. شیمی درمانی سرطان پستان مکمل درمان های دیگر است . ... ادامه مطلب

چالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستانچالش های ازدواج در زنان مبتلا به سرطان پستان

به طور کلی دغدغه در افراد مبتلا به سرطان ، بسیار زیاد وجود دارد اما این دغدغه ها برای افراد مجرد که در شرف ازدواج هستند بیش از پیش است. حال آنکه سرطان ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین