کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی سرطان پستان
پس از جراحی تخلیه پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

مراقبتهای بعد از عمل تخلیه پستان برای بهبود نتیجه ی قطعی بسیار مهم است. در این مقله به نکات مهم مراقبت های بعد جراحی تخلیه سینه پرداخته ایم.

پس از عمل جراحی ماستکتومی چه اقداماتی لازم است؟

ماستکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن پستان است.این جراحی برای برداشتن تمام بافت پستان از سینه به عنوان راه حلی برای درمان یا پیشگیری از سرطان است.

ماستکتومی رادیکال اصلاح شده چیست؟

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ ها در زنان سرطان سینه است. یکی از روش‌ های رایج جراحی سرطان سینه ماستکتومی رادیکال تعدیل شده می‌ باشد.

جراحی برداشتن بافت سرطانی پستان بدون تخلیه پستان

یکی از شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان سینه است که بسیاری از بانوان به آن مبتلا هستند. معمولاً این بیماری در ابتدا علائم یا نشانه های خاصی ندارد اما به مر

جراحی درمانی پستان شامل چه مواردی میشوند؟

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود

آیا بدون جراحی می توان سرطان سینه را درمان کرد؟

درمان غیرجراحی سرطان سینه شامل روشهایی مانند رادیوتراپی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و درمان هدفمند است که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

جراحی حفظ پستان با روش آنکوپلاستی

سرطان پستان از دير باز برای بانوان يک بيماری هولناک بوده است. علاوه بر عوارض اصل و جانبی سرطان بر روی بدن بيمار، اصلی ترين رنج بيمار از دست دادن يک عض

در چه افرادی ماستکتومی برای پیشگیری از سرطان سینه انجام می شود؟

ماستکتومی پیشگیرانه، برداشتن پستان ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در افراد با ریسک ژنتیکی بالا است. در ادامه مقاله بیشتر به آن می پردازیم.

جراحی سرطان پستان و انکوپلاستی

جراحی انکوپلاستی امروزه تعریف جدید از جراحی سرطان پستان محسوب می شود که می توان به وسیله آن ضمن برداشتن تومور پستان ، جراحی زیبایی آن را نیز انجام داد

درمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستان

درمان های جدید سرطان پستان شامل جراحی های کم تهاجمی و غیرجراحی هایی مانند ایمونوتراپی و درمان های هدفمند مولکولی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

مقایسه جراحی لامپکتومی و ماستکتومی پستان

دو نوع عمل جراحی برای خارج کردن توده ها از سینه وجود دارد که تشخیص نوع عمل برای هر بیمار به نسبت شرایطی که دارد بر عهده پزشک است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر عمل های ماستکتومی و لامپکتومی و تفاوت هایی که دارند می پردازیم.

آیا بعد از جراحی لامپکتومی ظاهر سینه تغییر می کند؟

لامپکتومی جراحی حفظ پستان است که طی آن تومور سرطانی و بخشی از بافت سالم اطراف آن برداشته می شود. در ادامه مقاله، به جزئیات بیشتری می پردازیم.

چرا جراحی سرطان پستان انجام می شود؟

جراحی سرطان پستان یکی از روش های درمان این بیماری است که در آن، بخش سرطانی خارج می شود. در این مقاله به بررسی جراحی سرطان پستان می پردازیم.

عمل جراحی ترمیمی یا بازسازی پستان چیست؟

جراحی تومورهای بدخیم پستان با حفظ زیبایی پستان به برداشتن توده سرطانی و حداقل مقدار بافت سالم اطراف آن برای حفظ ظاهر طبیعی پستان تمرکز دارد.

روشهای انجام جراحی پستان در مبتلایان به سرطان

تخلیه یا حفظ پستان در بیماران مبتلا به سرطان بستگی به مرحله بیماری، نوع تومور و ترجیحات بیمار دارد و می تواند به صورت این دو روش انجام شود.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین