کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / سرطان پستان با چه روشهایی درمان میشود؟

سرطان پستان با چه روشهایی درمان میشود؟

طبیعتاً اطلاع از ابتلا به سرطان پستان برای بیمار و همراهان وی بسیار نگران کننده است. بطوریکه حتی شنیدن نام این بیماری برای همه باعث اضطراب و نگرانی شدید می شود. ولی آنچه اهمیت دارد این است که خوشبختانه با درمانهای جدید در بسیاری موارد، این بیماری قابل کنترل و در موارد زیادی هم بطور کامل قابل درمان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

لازم است بدانید که در میان تمام انواع سرطان ها، سرطان پستان بهترین پاسخ به درمان را دارد و در بسیاری از مـوارد بهبـودی کـامل حـاصل می شود و بیمار به زندگی کاملاً عادی خود برمی گردد. در این مقاله به انواع روشهای درمان سرطان پستان اشاره می‌شود و در مطالب بعدی به توضیحات بیشتری در مورد آنها پرداخته خواهد شد.

دکتر سید محمد رضا حکیمیان فلوشیپ جراحی سرطان با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با سرطان پستان قادر به تشخیص این بیماری بوده و آماده ارائه‌ خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. شماره تماس : 36294896 - 031

قبل از توضیح در مورد انواع روشهای درمانی، لازم است اطلاعات کلی در مورد بیماری بدخیم سینه یا سرطان پستان داشته باشیم.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

سرطان پستان چیست؟

سرطان پستان شایعترین سرطان در میان زنان می-باشد و در تمام دنیا میزان آن رو به افزایش است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، کشور ایران از نظر شیوع این بیماری در مقایسه با سایر کشورها در حد متوسط است.
این بیماری از تکثیر غیرطبیعی سلولهای تشکیل دهنده ی پستان ایجاد می شود. علت اصلی ایجاد این بیماری ناشناخته است ولی عواملی وجود دارند که احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهند. به این عوامل اصطلاحاً ریسک فاکتور یا عامل خطر گفته می شود که در فصل مربوطه بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد.

سرطان پستان با چه روشهایی درمان میشود؟

در حال حاضر با روشهای درمانی جدید بسیاری از انواع سرطان و بویژه سرطان پستان قابل کنترل هستند و در موارد زیادی نیز درمان بصورت کامل انجام پذیر است. لذا لازم است بیماران از مراحل درمان و بازتوانی بطور کامل مطلع باشند و قدم به قدم آنها را پیگیری نمایند تا نتایج بهتری حاصل گردد. در این قسمت عناوین روشهای درمان سرطان پستان ذکر گردیده است و در مورد هر کدام از آنها در مطالب بعدی به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

روشهای درمان سرطان پستان

درمان این بیماری شامل پنج روش کلی به شرح زیر می باشد :

1. عمل جراحی
2. شیمی درمانی
3. پرتو درمانی
4. هورمون درمانی
5. درمان با پادتن (درمان هدفمند)

بسته به مرحله بیماری و میزان پیشرفت آن و بسته به نظر تیم درمانگر، یک یا تمام روشهای درمانی فوق برای کنترل بیماری بکار گرفته می‌شوند. گاهی سرطان پستان فقط با انجام جراحی قابل کنترل است ولی در بیشتر موارد، بکارگیری سایر روشهای درمانی هم لازم است.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر محمدرضا حکیمیان

در مورد ترتیب مراحل درمانی نیز بسته به شرایط بیماری و نظر تیم درمان، گاهی درمان با جراحی شروع می‌شود و سپس سایر مراحل درمان پیگیری خواهد شد و گاهی هم درمان با شیمی درمانی شروع می شود و بعد از آن سایر مراحل درمان آغاز می شوند.

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نوبخت [ 1402-07-08 ]
آقای دکتر مادرم شیمی درمانی کرده دوروز دیگه یه ماهش تموم میشه اگه عملش یکم طول بکشه ضرر داره از ناحیه سینه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیوپسی پستان تحت گاید سونوگرافی چه کابردها، مزایا و معایبی دارد؟بیوپسی پستان تحت گاید سونوگرافی چه کابردها، مزایا و معایبی دارد؟

بیوپسی تحت گاید سونوگرافی یکی از تکنیک های نمونه برداری است که در آن از بافت قسمت های مختلف بدن از جمله کلیه، مثانه، کبد، تیروئید، پانکراس و پستان نمونه برداری می کنند. ... ادامه مطلب

لزوم غربالگری سرطان سینه در زنان بالای 40 ساللزوم غربالگری سرطان سینه در زنان بالای 40 سال

غربالگری سرطان پستان به معنای استفاده از آزمایش ها و معاینات پزشکی جهت تشخیص زودهنگام بیماری ها پیش از بروز علائم آنها است. ... ادامه مطلب

کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در خانم ها سرطان سینه است . سرطان ها از یک توده شروع می شوند . بسیاری از خانم ها هنگام ماموگرافی یا معاینات خانگی با توده هایی مواجه می ‌شوند ... ادامه مطلب

ترشح خونی یک طرفه و خود به خودی از پستانترشح خونی یک طرفه و خود به خودی از پستان

ترشحات پستان ممکن است علل متفاوتی داشته باشند اما به ندرت نشانه سرطان پستان هستند و در اغلب موارد خوش خیم می باشند . ترشحات پستان ممکن است در زمان شیر دهی ، بر اثر عفونت یا بیماری های دیگر دیده شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین