کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / بیماری پاژه پستان چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پاژه پستان چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پاژه پستان (همچنین به نام بیماری پاژه نوک پستان و بیماری پاژه پستانی نیز شناخته می‌شود) یک نوع سرطان نادر است که پوست نوک پستان و معمولاً دایره تیره‌تر پوست اطراف آن را درگیر می‌کند که به آن آرئول می‌گویند. اکثر افراد مبتلا به بیماری پاژه سینه یک یا چند تومور در همان سینه دارند. این تومورهای سینه یا کارسینوم مجرای درجا یا سرطان سینه مهاجم هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیماری پاژه نوک پستان همیشه از نوک پستان شروع می شود و ممکن است تا هاله ی نوک سینه گسترش یابد و به صورت راش قرمز و پوسته پوسته روی پوست نوک پستان و آرئول ظاهر می شود. پوست آسیب دیده اغلب دردناک و ملتهب است و می تواند خارش داشته باشد یا باعث احساس سوزش شود. نوک سینه گاهی اوقات حی ممکن است زخم شود.

همچنین بخوانید: بیماری پاژه سینه چیست؟

جراحی پستان

علائم بیماری پاژه پستان

علائم بیماری پاژه پستان اغلب با علائم برخی از بیماری های پوستی خوش خیم مانند درماتیت یا اگزما اشتباه گرفته می شود این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بیماری پاژه پستان

درمان پاژه پستان

اگر علائمی ندارید، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. با این حال، اگر بیماری فعال باشد که با افزایش سطح ماده ای به نام آلکالین فسفاتاز مشخص می‌شود و بر نقاط پرخطر بدن شما مانند جمجمه یا ستون فقرات تأثیر می‌گذارد، پزشک شما ممکن است درمان را برای جلوگیری از عوارض توصیه کند، حتی اگر علائمی نداشته باشید . داروهای پوکی استخوان (بیس فسفونات ها) رایج ترین درمان بیماری پاژه پستان هستند. بیس فسفونات ها معمولاً در ورید تزریق می شوند، اما می توانند از طریق دهان نیز مصرف شوند. این دارو هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود، معمولاً به خوبی تاثیر می گذارند اما می توانند معده را تحریک کنند.

علت بیماری پاژه پستان چیست؟

علت بیماری پاژه پستان ناشناخته است. دانشمندان معتقدند ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد این بیماری نقش دارند. به نظر می رسد چندین ژن با ابتلا به این بیماری مرتبط هستند. برخی از دانشمندان بر این باورند که بیماری پاژه پستان با عفونت ویروسی در سلول های سینه مرتبط است، اما این نظریه همچنان بحث برانگیز است.

بیماری پاژه ولوو

بیماری پاژه ولوو نوع غیرمعمول سرطان پوست است که از سلولهای غدد ایجاد میشود. این بیماری به صورت یک ناحیه قرمز و مخملی با جزایر سفید بافت روی قسمت سطحی سینه ظاهر می شود. گاهی اوقات ممکن است صورتی باشد، و گاهی اوقات زخم ها مرطوب اند و حتی مایعاتی ترشح می شود و به راحتی خونریزی می کنند. اکثر افراد مبتلا به این بیماریدر مراحل پیشرفته خارش و درد را تجربه خواهند کرد .طبق اطلاعات به دست آمده تقریباً اکثر بیماران، زنان یائسه سفید پوست هستند.

نوبت دهی آنلاین

راه های جلوگیری از بیماری پاژه چیست؟

در حالی که هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از بروز بیماری پاژه وجود ندارد، استفاده از یک رژیم غذایی سالم با کلسیم و ویتامین دی کافی و ورزش منظم، انقش مهمی در سلامت و پیشگیری از این بیماری ایفا می کند.

ندولاریته چیست؟

ندول رشد بافت غیر طبیعی است. ندول ها می توانند درست در زیر پوست ایجاد شوند. همچنین می توانند در بافت های عمیق تر پوست یا اندام های داخلی ایجاد شوند.
متخصصان پوست از ندول ها به عنوان یک اصطلاح کلی برای توصیف هر توده ای در زیر پوست که حداقل 1 سانتی متر اندازه دارد استفاده می کنند. این عارضه یک تشخیص خاص نیست وبه طور کلی برای اطلاع رسانی به بیمار و ارجاع به متخصصان پوست استفاده می شود.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کارسینوم چیست؟

کارسینوم شایع ترین نوع سرطان است. این عارضه در بافت اپیتلیال پوست یا در بافتی که اندام های داخلی را می پوشاند، مانند کبد یا کلیه ها شروع می شود. کارسینوم ممکن است به سایر قسمت های بدن گسترش یابد یا در محل اولیه محدود شود.

سرطان پستان یکی از بیماری هایی است که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، می‌توان از عوارض وخیم و مرگ بیمار جلوگیری نمود. گاهی برای درمان یا پیشگیری از سرایت این بیماری به بخشهای دیگر بدن، به تشخیص پزشک متخصص انجام جراحی سرطان پستان الزامی است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترين زمان انجام پرتو درمانی در سرطان سینهبهترين زمان انجام پرتو درمانی در سرطان سینه

رادیوتراپی، پرتودرمانی و اشعه درمانی همگی نام های مختلف یک شیوه ی درمانی است که در آن از انواع خاصی از پرتوها در درمان بیماری ها (عموماً بیماری های بدخیم) استفاده می شود. برخی از مردم به غلط پرتودرمانی را برق گذاشتن می نامند. این یک غلط مصطلح است ... ادامه مطلب

رابطه ی مصرف قهوه و شکلات در سرطان پستانرابطه ی مصرف قهوه و شکلات در سرطان پستان

بر خلاف تصور عموم نوشیدن قهوه نه‌ تنها به هیچ عنوان باعث بروز سرطان سینه نمی ‌شود بلکه در مواردی ثابت شده است که حتی می ‌تواند باعث کاهش ریسک ابتلا به ... ادامه مطلب

چه خصوصیاتی در یک توده پستان احتمال بدخیمی را مطرح می کند؟چه خصوصیاتی در یک توده پستان احتمال بدخیمی را مطرح می کند؟

سرطان سینه ، تومور بدخیمی است که از بافت های سینه شروع می شود و می تواند خانم ها و یا آقایان را نیز درگیر کند . معمولا سرطان سینه در مراحل اولیه با علامت و نشانه خاصی همراه نیست اما خود فرد با لمس سینه ، متوجه وجود توده خواهد شد . ... ادامه مطلب

انواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیتانواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

بزرگ کردن سینه در افراد ترنس شایع است و یک عمل جراحی محبوب و ساده خواهد بود، این جراحی که توسط جراح زیبایی سینه انجام می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین