کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / انواع ایمپلنت پستان

انواع ایمپلنت پستان

ایمپلنت سینه روش افزایش سایز سینه بانوان است که برای بالا بردن اعتماد به نفس و زیباتر شدن اندام انجام می گردد. در اکثر موارد، افرادی اقدام به جراحی پروتز سینه می‌نمایند که قبلاً تحت جراحی لامپکتومی (برداشتن قسمتی از سینه به دلیل وجود بافت سرطانی) یا ماستکتومی (برداشتن کل سینه به دلیل بیماری سرطان سینه) قرار داشته‌اند. اگرچه در سال‌های اخیر تعداد افرادی که به منظور زیبایی و افزایش حجم و اندازه یا بهبود ظاهر سینه خود تحت جراحی زیبایی پروتز سینه قرار می‌گیرند نیز رو به افزایش بوده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

ایمپلنت ها در شکل‌ و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و طراحی آن به گونه‌ای می‌باشد که تا حد امکان مانند یک سینه‌ی طبیعی باشد. اگر قصد جراحی پروتز سینه را دارید ممکن است با انواع و اقسام ایمپلنت سینه مواجه شوید. در ادامه به بررسی انواع ایمپلنت سینه خواهیم پرداخت.

علل جراحی ایمپلنت سینه

جراح پستان

انواع پروتز سینه از لحاظ برجستگی

  1. Low Profile: پروتز با برجستگی کم.
  2. Moderate: پروتز با برجستگی متوسط.
  3. High Profile: پروتز با برجستگی زیاد.
  4. Extra High Profile: پروتز با برجستگی بسیار زیاد.

بیشتر بخوانید: عمل تعویض پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر شکل ظاهری

1-پروتز سینه گرد:

این نوع پروتز برای افرادی که تمایل به داشتن سینه ‌های برجسته دارند، مناسب است. افرادی که اهمیت زیادی به بافت و خوش فرمی پروتز سینه می دهند، معمولاً پروتز گرد را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که چرخش تکرار شونده پروتز و همچنین امکان جراحی اصلاحی در پروتز سینه گرد وجود دارد.

2-پروتز سینه اشکی:

قطره اشکی یا پروتز سینه اشکی نوع دیگری از انواع پروتز سینه است. این نوع پروتز برای افرادی که تمایل به داشتن سینه های طبیعی تری دارند، گزینه خوبی است. به طور کلی کسانی که بافت سینه کم حجمی داشته یا بافت سینه ندارند، به طوری که سینه های آنها بدون شکل و فرم خاصی است، می‌توانند برای ایجاد شکلی طبیعی تر در سینه هایشان از پروتز قطره اشکی استفاده کنند.

انواع ایمپلنت پستان

انواع پروتز سینه بر اساس جنس و مواد تشکیل دهنده

1-پروتز سینه آب نمکی:

همانطور که از اسم این نوع پروتز مشخص است، این سینه های آب نمکی گرد از آب نمک سالین یا یا استریل پر شده است. جداره این نوع پروتز سیلیکونی و غیر قابل نفوذ است. پروتز سینه آب نمکی سفت تر از پروتز سینه سیلیکونی است و اگر این پروتز در داخل بدن پاره شود، مشکلی به وجود نمی آید. این پروتز در بدن حالت تخت و صاف پیدا کرده و مایع درون آن هم به راحتی در بدن جذب می شود؛ زیرا همین مایع به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. از جمله مزایای این پروتز هزینه کمتر، احتیاج به برش کمتر و نیاز کمتری به معاینات حساس دارد. پروتز سینه آب نمکی دارای معایبی هم است. این پروتز امکان ایجاد پین خوردگی بیشتری دارد، ممکن است به هر دلیل خالی شود. توجه داشته باشید که بهتر است افراد زیر 18 سال از این نوع پروتز استفاده نکنند.

2-پروتز سینه سیلیکونی:

این پروتز سیلیکونی مانند ژل چسبنده است. از اجزای مختلف سیلیکون ساخته شده است. با توجه به تحقیقات انجام شده، خانم ها بروتز سینه سیلیکونی را برای جراحی پروتز سینه انتخاب می کنند؛ زیرا این پروتز امنیت بیشتری دارد. البته دلیل دیگر این انتخاب هم شباهت بیشتر آن به بافت خود سینه است. این پروتز در صورت صدمه مشکلی برای فرد بوجود نمی‌آورد. در نهایت ژل‌های داخل خود پروتز به داخل لایه های دیگر نفوذ می کنند. سن استفاده از پروتز سینه سیلیکونی هم 22 سال به بالا است. در صورت انجام جراحی پروتز سینه سیلیکونی باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک متخصص باشید. از مزایای پروتز سینه سیلیکونی، چین خوردگی کمتر، کاهش ریسک خالی شدن به صورت ناگهانی و طبیعی تر بودن ظاهر سینه و… است. از معایب پروتز سینه سیلیکونی هم می توان به هزینه بالاتر، برش بیشتر روی پوست و نیاز به معاینات بیشتر اشاره کرد.

3-پروتزهای سینه ثابت:

پروتزهای ثابت یا Gummy Bear در صورت پارگی هیچ تغییری به شکل ظاهری نخواهند داشت. از نظر شکل ظاهری، قسمت پایینی این پروتزها برجستگی بیشتری دارد. با توجه به اینکه این نوع پروتزها حالت سفت‌تری دارند، کمتر در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند؛ اما مشکلی بزرگی که در پروتزهای سینه ثابت وجود دارد، نحوه قرار گیری آنها است.

عمل پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

  1. مرحله اول: در مرحله اول باید بیهوشی صورت بگیرد. این کار توسط متخصص بیهوشی انجام می شود.
  2. مرحله دوم: مرحله بعدی برش جراحی است. برش جراحی پروتز سینه در این مرحله آغاز می شود. در این مرحله پزشک سعی می کند برش را از ناحیه ای انجام دهد که در آینده هیچ گونه جای زخمی مشاهده نشود. برش ها می توانند در نواحی مانند دور هاله سینه، برش در زیر بغل و برش در زیر سینه انجام بگیرد. برش‌ها بر اساس نوع و شکل ظاهری پروتز سینه، شکل و تناسب ظاهری خود سینه افراد، میزان بزرگی مورد نظر، مهارت و توانایی پزشک متخصص و البته نظر شخصی و سلیقه خود فرد انجام می‌گیرد.
  3. مرحله سوم: در این مرحله پروتز باید درون بدن جایگذاری شود. دو قسمت برای جایگذاری پروتز سینه وجود دارد. محل اول در زیر بافت سینه و بالای عضله سینه؛ محل مورد نظر دوم می‌تواند زیر عضله سینه باشد. در مورد نحوه قرار دادن پروتز سینه و محل قرار گیری آن باید قبل از انجام جراحی با پزشک صحبت کنید. اصول قرار گیری و محل جایگذاری پروتز سینه به مواردی همچون جنس پروتز سینه، میزان درجه بزرگ کردن، میزان ضخامت و کیفیت پوست، توصیه‌های عمل و … بستگی دارد.
  4. مرحله چهارم: این مرحله پایانی است. زخم ها باید در این مرحله بسته شوند. زخم های جراحی طی چند لایه با نخ دوخته می شوند. بعد از انجام آن، باید از چسب های جراحی استریل بر روی آنها استفاده کرد. در آخر کار ممکن است به توصیه پزشک مجبور به استفاده از سینه بند طبی شوید.

اقدامات لازم قبل از ایمپلنت سینه

اینستاگرام دکتر حکیمیان

مراقبت‌های بعد از پروتز سینه

کاندید مناسب جراحی پروتز سینه

نوبت دهی آنلاین

عوارض پروتز سینه

هزینه پروتز سینه

قیمت پروتز سینه برای افراد مختلف و با شرایط گوناگون متفاوت می‌باشد. در واقع هزینه پروتز سینه به عوامل مختلفی همچون موارد زیر بستگی دارد:

  1. میزان مهارت و تخصص پزشک
  2. وضعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب
  3. نوع پروتز مورد استفاده و نوع جراحی
  4. مارک پروتز سینه انتخاب شده برای عمل

علاوه بر هزینه جراحی پروتز سینه، یکسری هزینه‌هایی مانند ویزیت‌های جلسات مشاوره، انجام آزمایشات قبل از عمل و همچنین هزینه معاینات دوره ای بعد از عمل را به آن بیفزایید.

بزنید روی لینک و با کاربردهای سونوگرافی پستان آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدری [ 1402-09-10 ]
سلام دکتر پروتز سینه مدل اشکی بهتر است یا پروتز سینه مدل گرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی بازسازی پستان محسوب می شوند؟چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی بازسازی پستان محسوب می شوند؟

برخی از زنان ممکن است سینه هایی داشته باشند که اندازه آنها یکسان نباشد. یکی ممکن است به طور قابل توجهی بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد. این امر می تواند منجر به احساس نارضایتی از ظاهر خود و در پی آن درخواست عمل توسط فرد شود. در این بخش به جراحی بازسازی پستان و نکات مربوط به آن پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

نمونه برداری از پستان با سوزن ضخیم چه مزایای دارد؟نمونه برداری از پستان با سوزن ضخیم چه مزایای دارد؟

نمونه‌‌برداری با سوزن ضخیم ممکن است برای بررسی توده پستانی که در ماموگرافی یا سونوگرافی مشخص است و یا پزشک شما در حین معاینه بالینی پستان، احساس کرده است؛ استفاده شود. در این روش پزشک از یک سوزن ضخیم و توخالی برای برداشتن نمونه‌ از بافت توده پستان که بیشتر اوقات با هدایت سونوگرافی است؛ استفاده میکند ... ادامه مطلب

چرا افراد چاق در معرض سرطان سینه قرار دارند؟چرا افراد چاق در معرض سرطان سینه قرار دارند؟

خطر عود سرطان پستان یا مرگ و میر ناشی از آن در افرادی که در زمان تشخیص بیماری چاق هستند، در مقایسه با افراد لاغر، بیشتر است. کاهش وزن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی مرتبط است ... ادامه مطلب

عمل جراحی پروتز پستان چیست؟عمل جراحی پروتز پستان چیست؟

درعمل جراحی پروتز سینه پزشک جراح برای وارد کردن پروتز از چند مکان متفاوت که شامل زیر بغل، هاله دور پستان و چین زیر پستان است، وارد بدن میکند و آنرا در محل قرارگرفته شده نگه می‌ دارد و از جا به‌ جا شدن آن زیر پوست جلوگیری می‌ کند. سپس برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب میبندد و بخیه می‌ زند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین