کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / نکاتی برای حفظ سلامت سینه در زنان

نکاتی برای حفظ سلامت سینه در زنان

برخی از زنان، به ویژه خانم های جوان، نگران کوچک یا بزرگ بودن سینه های خود می باشند. برخی دیگر نگران فرم و حالت سینه های خود هستند. اما آنچه همواره و برای همه زنان اهمیت دارد، سلامت سینه ها است. پس از وارد شدن به دهه چهارم زندگی، همراه با سایر اندام ها، پستان ها نیز شروع به تغییر می کنند؛ شیردهی و بارداری نیز می توانند سبب تغییر در این اندام ها شوند. یائسگی نگرانی را درمورد پستان ها افزایش می دهد. بنابراین این اندام غالبا درحال تغییر است و برای حفظ سلامت آن نیاز است تا یک سری از مراقبت ها انجام شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر نکاتی برای حفظ سلامت سینه در زنان می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی پستان

اهمیت ورزش کردن در سلامت سینه ها

ورزش کردن با کنترل وزن سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان می شود. تحقیقات نشان داده است که زنانی که دارای اضافه وزن می باشند، بیش تر از سایرین مستعد سرطان پستان هستند. اضافه وزن میزان هورمون استروژن را در زنان افزایش می دهد؛ این هورمون اثر تحریکی بر رشد و تکثیر سلول های بدن دارد. در نتیجه اضافه وزن با تاثیر این هورمون، ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
نیازی به ورزش های سنگین نیست، بلکه 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول هفته، به میزان زیادی از سرطان پستان پیشگیری می کند. بهتر است پیاده روی جزئی از سبک زندگی شما شود.

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه

یک رژیم غذایی ضد سرطان، به میزان زیادی در پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید است. هرچه مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی افزایش پیدا کند، خطر ابتلا به سرطان به مقدار بیش تری کاهش می یابد.
برخی از این توصیه های غذایی شامل موارد زیر می شوند:

حفظ سلامت سینه در زنان

سبک زندگی درست در حفظ سلامت سینه ها موثر است

با حذف برخی از عادت های غلط، و افزودن یک سری از عادت های درست به سبک زندگی، می توان از سلامت سینه ها مراقبت کرد. برخی از این اقدام ها عبارتند از:

نوبت دهی

با انجام خود آزمایی سلامت سینه های خود را چک کنید

طی انجام خود آزمایی پستان ، فرد با دیدن و لمس پستان های خود قادر به شناسایی و تشخیص زودهنگام عوامل غیر طبیعی این اندام است. توجه کنید که این معاینه نمی تواند جایگزین معاینه پزشک شود. بهترین زمان انجام این معاینه، حدود 2 یا 3 روز پس از اتمام عادت ماهیانه می باشد؛ چراکه در این زمان پستان ها حساسیت و سنگینی کم تری دارند، بنابراین معاینه دقیق تر و آسان تر می شود. بعد از انجام معاینه کامل، در صورت مشاهده هریک از علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

بهتر است که درمان های هورمونی محدود شوند

دریافت روش های درمانی مبتنی بر هورمون های استروژن و پروژسترون، احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد افزایش می دهد. آن ها که مستعد ابتلا به این سرطان هستند، به هیچ عنوان نباید از این روش های درمانی استفاده کنند. درصورت درمان هورمونی، توصیه می شود که هر شش ماه یک بار، دوباره مصرف این داروها با پزشک ارزیابی شود.

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی درمانی پستان شامل چه مواردی میشوند؟جراحی درمانی پستان شامل چه مواردی میشوند؟

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود ... ادامه مطلب

آیا اشعه ماموگرافی زیان آور است؟آیا اشعه ماموگرافی زیان آور است؟

ماموگرافی روشی برای آزمایش و بررسی بافت پستان است.به عبارتی دقیق تر ماموگرافی در حقیقت آزمایش بافت پستان با استفاده از پرتوهای خفیف است که به منظور شناسایی و تشخیص بیماری های پستان در خانم ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی میزان اشعه در ماموگرافی می پردازیم. ... ادامه مطلب

چرا طی درمان سرطان پستان لنف ادم رخ میدهد؟چرا طی درمان سرطان پستان لنف ادم رخ میدهد؟

سیستم لنفاوی، شبکه ای متشکل از عروق و غدد لنفاوی است. این شبکه بخشی از سیستم گردش خون و همچنین بخشی از سیستم ایمنی بدن است. لنف، مایع شیری رنگی است که در عروق لنفاوی و غدد لنفاوی جریان دارد و حاوی پروتئین، گلبولهای سفید، چربی و فاکتورهای انعقادی میباشد ... ادامه مطلب

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینهکاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

تغییرات در حساسیت نوک پستان بعد از عمل پروتز سینه شایع است ، اگر نگران کاهش حس در نوک سینه بعد از عمل ماموپلاستی هستید این مقاله به شما کمک می کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین