کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / کشیدن درن بعد از عمل پستان

کشیدن درن بعد از عمل پستان

عمل ماموپلاستی یکی از عمل های زیبایی اندام است که برای فرم دهی و کوچک کردن سایز پستان انجام می شود. افرادی که این عمل را انجام می دهند، بعد از عمل متوجه خواهند شد که یک لوله پلاستیکی در داخل بدن کار گذاشته شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

البته این لوله پلاستیکی که درن نام دارد، بعد از مدت کوتاهی از بدن خارح می شود؛ اما ممکن است که بسیاری از افراد با دیدن این لوله پلاستیکی دچار استرس شوند؛ زیرا با کاربرد آن آشنایی کافی ندارند. برای مراقبت از درن کافیست طیق زمان بندی جراح، گاز اطراف درن را برداشته و محل ورود درن به پوست ضدعفونی شود و سپس گاز تمیز گذاشته شود. معمولا ترشحات درن پس از 5 الی 10 روز کاهش می یابد و با نظر پزشک می توانید آن را بردارید.

جراحی پستان

انواع درن

درن ها بر اساس سیستم های مختلف طبقه بندی می شوند:

درن های باز (شامل پلاستیک موجدار یا ورق پلاستیکی) مایعات را روی پد گاز تخلیه می کنند. این نوع درن نسبت به درن های با سیستم تخلیه بسته احتمالا خطر عفونت را افزایش می دهند. درن های بسته توسط لوله هایی ترشحات اضافی را در یک کیسه یا مخرن تخلیه می کنند. به طور معمول درن های غیر فعال سیستم های باز هستند و درن های فعال سیستم های بسته هستند، زیرا آنها بر فشار منفی ایجاد شده توسط درن متکی هستند.

کشیدن درن بعد از عمل پستان

درن های فعال از فشار منفی متناوب یا مداوم برای بیرون کشیدن مایع یا گاز از زخم یا حفره بدن استفاده می کنند. درن های فعال سیستم های بسته ای هستند که ترشحات را در مخزن جمع می کنند. این مخزن از اشباع مواد آلوده در محل بانداژ جلوگیری می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد و می تواند قرار گرفتن کارکنان بیمارستان یا سایر بیماران را در معرض مایعات آلوده محدود کند. فشار منفی کارایی درن های فعال را نسبت به درن های غیر فعال افزایش دهد، چرا که در هر موقعیتی ترشحات خارج گردد.

درن های غیر فعال مکش ندارد و برای حرکت مایع یا گاز به نیروی جاذبه، حرکت بدن و اختلافات فشار متکی است. درن های غیر فعال از لاتکس، پلی پروپیل یا لاستیک سیلاستیک ساخته می شود. این درن ها در عرض های مختلف موجود هستند و به راحتی به طول دلخواه برش داده می شوند.

درن های سیلاستیک نسبتا بی اثر هستند و حداقل واکنش بافتی را القا می کنند. اما درن های لاستیکی می توانند واکنش بافتی شدیدی را القا کند.

اهمیت استفاده از درن ها در عمل ماموپلاستی

در عمل ماموپلاستی در صورتی که سینه بزرگ بوده و بافت چربی زیادی از سینه خارج شود، از درن استفاده می شود؛ زیرا بعد از عمل زیر پوست پستان آب جمع می شود. وجود درن باعث می شود که مایعات و ترشحات از سینه خارج شوند و خطرات احتمالی کاهش یابد.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

کشیدن درن

نوبت دهی آنلاین

جمع بندی

نحوه مراقبت از محل برش جراحی و بهبود آن از موارد بسیار مهم است. یکی از مواردی که باید از آن آگاه بود، استفاده از درن در محل جراحی است. درن جراحی لوله ای است که برای خارج کردن چرک، خون یا سایر مایعات از زخم استفاده می شود. که معمولا توسط جراحان در محل تجمع ترشحات قرار می گیرند. درحالی که دیدن زخم جراحی می تواند هشدار دهنده باشد، اما معمولا کاملا طبیعی و حتی قابل انتظار است.
گفته می شود، در برخی از موارد خروج مایعات می تواند نشانه عفونت می باشد. بنابراین مراقبت از علائم اولیه عفونت نیز بسیار مهم است. هرچه عفونت زودتر شناسایی شود سریع تر درمان می شود و زمان بهبودی را کاهش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سونوگرافی پستان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیما محمودی [ 1402-09-10 ]
سلام آقای دکتر من الان چند ماهه که فهمیدم هر دو سینه هام توده 2 میلی زده مخصوصا سمت راستی یه کم بزرگتر شده چه راهکاری پیشنهاد میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لنف نود هیپواکو چیست؟لنف نود هیپواکو چیست؟

توده هیپواکو بافتی است که ضخیم تر و یا جامد تر از حد معمول است، در حقیقت از لفظ اکو برای توصیف امواج سونوگرافی استفاده می شود، در حقیقت توصیف چیزی که ... ادامه مطلب

آیا امکان جابه جایی پروتز سینه وجود دارد؟آیا امکان جابه جایی پروتز سینه وجود دارد؟

پروتز سینه یا شکل‌ دهی سینه روشی است که در آن یک سیلیکون یا ژل واجد شرایط از طریق برش ایجاد شده در اطراف سینه وارد بافت سینه می ‌شود. ... ادامه مطلب

آیا مردان هم به سرطان سینه دچار می شوند؟آیا مردان هم به سرطان سینه دچار می شوند؟

سرطان سینه به شرایطی گفته می شود که در طی آن بسیاری از سلول های طبیعی و مورد نیاز در بخش سینه به شکلی غیرعادی منتشر و تکثیر می شوند ... ادامه مطلب

آیا بدون جراحی می توان سرطان سینه را درمان کرد؟آیا بدون جراحی می توان سرطان سینه را درمان کرد؟

یکی از بیماری های شایع در زنان سرطان سینه است که از شایع ترین علت مرگ و میر در آنها می باشد. در سرطان سینه بعضی از سلولها از حالت منظم و معمولی چرخه س ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین