کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / چگونه شدت عوارض ماموپلاستی را کم کنیم

چگونه شدت عوارض ماموپلاستی را کم کنیم

امروزه یکی از عمل های جراحی زیبایی سینه، جراحی سینه ( ماموپلاستی ) می باشد. به عبارت دیگر به عمل کوچک کردن سینه ماموپلاستی گفته می شود. این عمل به منظور کاهش سایز سینه هایی که به شکل نامناسبی بزرگ هستند، انجام می شود. با انجام عمل ماموپلاستی علاوه بر رفع مشکلات ظاهری مشکلاتی که ممکن است در اثر افتادگی بیش از حد سینه و بزرگی سینه ها در فرد ایجاد کند نیز برطرف می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این روش جراحی سینه می تواند سینه شما را به فرم مناسب تغییر بدهد تا با اندام شما هماهنگی لازم را داشته باشد. عوارض و خطرات ماموپلاستی از جمله دغدغه های افرادی است که تصمیم خود را برای عمل جراحی ماموپلاستی گرفته‌اند. قبل از هر چیزی باید به این موضوع اشاره کنیم که هیچ گونه عمل جراحی وجود ندارد که صد درصد ایمن و بی خطر باشد؛ اما خوشبختانه ماموپلاستی را می‌توان در دسته های کم خطر قرار داد. خطرات جراحی سینه یا ماموپلاستی بسیار جدی نبوده اما غافل شدن از آنها نیز ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

جراح پستان

مزایای ماموپلاستی

  1. بالا رفتن اعتماد به نفس فرد
  2. جوان و زیبا به نظر رسیدن سینه ها
  3. تناسب سایز پستان ها با دیگر اندام های بدن
  4. پیشگیری از بروز درد در نواحی شانه، گردن و پشت
  5. جلوگیری از به وجود آمدن قوز در اثر سنگینی پستان ها

نحوه جراحی ماموپلاستی

این جراحی با ایجاد برش هایی روی سینه و برداشتن قسمت های اضافی چربی و بخیه نواحی برش صورت می گیرد. اگر مشکل اصلی بزرگی سینه مربوط به زیادی چربی است و پوست اضافه نیست، می توان از روش لیپوساکشن به تنهایی برای کوچک کردن سینه استفاده نمود. بسته به وضعیت و شرایط بیمار، جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و تنها نیاز است بیمار یک شب را در بیمارستان بستری بماند. جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار متوجه روند جراحی نخواهد شد.عمل ماموپلاستی که در حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد، با برداشت پوست، چربی و بافت اضافی سینه و تغییر پوزیشن نوک سینه همراه می باشد. در نهایت، برش ها بخیه زده می شوند و پانسمان مخصوصی بر روی سینه و بخیه ها قرار خواهد گرفت. نیاز است بیمار بعد از جراحی، پستان بند مخصوصی بپوشد تا به حفظ فرم سینه ها کمک شود.

مراقبت های قبل از ماموپلاستی

  1. در طول جلسات مشاوره، پزشک به بررسی سوابق پزشکی از جمله این که آیا توده ای از سینه برداشته شده یا خیر و یا هر گونه شرایط پزشکی که بر سینه ها تاثیر گذاشته، می پردازد.
  2. سوابق پزشکی خانوادگی فرد نیز باید بررسی گردد.
  3. گاهی نیاز است قبل از جراحی، معاینه سینه و یا تست ماموگرافی انجام شود.
  4. مصرف هر گونه دارو باید از سوی پزشک بررسی شود. مصرف داروهایی از قبیل داروهای رقیق کننده خون مانند نوافن و آسپیرین، مکمل های گیاهی و یا ویتامین E باید قبل از جراحی قطع شوند. این قبیل داروها احتمال خونریزی حین عمل و بعد از آن را افزایش می دهند.
  5. استعمال سیگار و دخانیات از چند هفته قبل از جراحی و بعد از آن باید کنار گذاشته شود. نیکوتین موجود در سیگار، روند بهبود را به تأخیر خواهد انداخت.
  6. در کنار موارد گفته شده، افرادی که خواهان انجام عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی هستند، باید از لحاظ بدنی در شرایط خوبی باشند، مبتلا به شرایط پزشکی خاص نباشند و در عین حال، انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتیجه جراحی داشته باشند.
چگونه شدت عوارض ماموپلاستی را کم کنیم

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

از مراقبت‌های مهم بعد از جراحی ماموپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

روش های جلوگیری از عوارض ماموپلاستی

اولین و مهمترین نمونه از روش های جلوگیری از عوارض ماموپلاستی، انتخاب مرکز و پزشک مناسب می‌باشد. مراکز بسیار زیادی وجود دارد که عمل ماموپلاستی را یکی از خدمات اصلی و تخصصی خود می‌دانند؛ اما وجود پزشک با تجربه و کاربلد و همچنین وجود تجهیزات پیشرفته کمک می‌کنند تا یک مرکز بتواند با موفقیت بیشتری عمل ماموپلاستی را انجام دهد. بدین ترتیب در انتخاب مرکز و پزشک باید نهایت دقت را داشته باشید.
روش دیگری که می‌تواند به جلوگیری از عوارض و خطرات ماموپلاستی کمک کند، رعایت نکات و اصول بهداشتی قبل و بعد عمل است. این نکات را معمولاً پزشک برای هر بیمار به طور جداگانه مشخص می کند تا بتوان بهترین نتیجه را عمل ماموپلاستی دریافت کرد.
برای جلوگیری از عوارض بیشتر بهتر است در صورتی که عارضه خاصی بعد از ماموپلاستی احساس کردید، سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید. از جمله این عوارض می‌توان به درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب و… اشاره کرد.

کاندید نامناسب ماموپلاستی

به طور کلی عمل ماموپلاستی برای بسیاری از افراد نیز توصیه نمی‌شود، از جمله:

علاوه بر این، عمل ماموپلاستی برای افرادی که قصد باردار شدن در آینده را داشته و یا برنامه‌ای برای کاهش وزن دارند توصیه نخواهد شد. افرادی که تحت عمل کوچک کردن سینه قرار می‌گیرند ممکن است پس از بارداری برای شیر دادن به فرزند خود دچار مشکل شوند. البته برخی از تکنیک‌های ماموپلاستی می‌توانند به مادر در شیر دادن به فرزند خود کمک کنند با این حال توصیه می‌شود که این عمل پس از زایمان انجام شود تا مشکلی برای مادر ایجاد نشود. افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز ممکن است پس از انجام جراحی دچار تغییر در سایز سینه شوند. در نتیجه توصیه می‌شود که کاهش وزن قبل از جراحی صورت بگیرد.

نوبت دهی دکتر حکیمیان

هزینه جراحی ماموپلاستی

هزینه و قیمت این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما عوامل اصلی که میتواند در تعیین قیمت نقش داشته باشد، اندازه سينه قبل از عمل، انتخاب جراح پلاستيك و مرکز انجام عمل ماموپلاستی است. هزینه این این عمل شامل موارد زیر خواهد بود:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پرستو [ 1402-09-09 ]
سلام آقای دکتر من به تازگی زایمان کردم و قصد بچه دار شدن دیگه ندارم، چند وقت بعد از زایمان میتونم عمل جراحی سینه انجام بدم؟ ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوامل موثر در بروز افتادگی پستانعوامل موثر در بروز افتادگی پستان

افتادگی پستان ها یکی از مشکلات شایع در میان خانم ها، به ویژه خانم های میانسال است؛ که با افزایش سن رخ می دهد. سن مشخصی برای افتادگی پستان ها وجود ندارد و علل مختلفی می تواند سبب افتادگی پستان ها شود. ... ادامه مطلب

ژنیکوماستی با چه روشهایی درمان میشود؟ژنیکوماستی با چه روشهایی درمان میشود؟

ژنیکوماستی عارضه ای است در مردان که با بزرگ شدن بافت سینه همراه است ، گاهی فقط دریکی از پستان ها و گاهی در هر دوپستان ( به میزان یکسان یا متفاوت ) مشاهده می شود . علت اصلی این پدیده اختلال در سیستم غدد درون ریز می‌باشد ... ادامه مطلب

تغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستانتغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستان

در دوران عادت ماهانه زنان ، سینه ها تحت تاثیر هورمون های جنسی دچار تغییرات خاصی می شوند که در هر شخص به گونه ای متفاوت بروز می کند . از جمله این تغییرات می توان به افزایش حجم ، ورم و نیز درد خفیفی در پستان ها اشاره نمود . در این مقاله به بررسی تغییرات فیزیکی دوران قاعدگی در پستان می پردازیم . ... ادامه مطلب

کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟کدام توده های سینه خطرناک و سرطانی نیستند؟

یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در خانم ها سرطان سینه است . سرطان ها از یک توده شروع می شوند . بسیاری از خانم ها هنگام ماموگرافی یا معاینات خانگی با توده هایی مواجه می ‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین