کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / جراحی افزایش سایز پستان

جراحی افزایش سایز پستان

خیلی از خانم ها به این باور رسیده اند که سایز سینه های آن ها کوچک است، پستان هایشان به اندازه کافی رشد نکرده است و یا اینکه کلا پستان های نامتقارنی دارند. ممکن است فرم پستان ها در برخی از زنان به دلایل مختلفی از جمله بارداری، زایمان و شیردهی تغییر کند؛ که این امر سبب کاهش اعتماد به نفس در آن ها می شود. راهکاری که برای رسیدن به سایز و فرم دلخواه پستان ارائه می شود، پروتز پستان است. در این عمل جراحی، پروتز که کیسه هایی به شکل پستان ولی از جنس سیلیکون یا سرم نمکی است، در پشت بافت طبیعی پستان قرار داده می شود. این پروتز، معمولا در زیر و یا بالای عضله اصلی پستان قرار داده می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی افزایش پستان یا همان پروتز پستان می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، همچنین دستگاه های مجهز و مدرن انجام می‌شود. این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و ترمیم معایب پستان صورت می‌گیرد.

جراحی افزایش سایز پستان چگونه انجام می شود؟

همانطور که پیش تر گفتیم، پروتز ها می توانند در زیر پستان و یا زیر عضله اصلی پستان قرار بگیرند. اینکه پروتز، زیر سینه قرار بگیرد، گزینه ی ساده تری می باشد. معمولا پروتز در زنانی که لاغر هستند، زیر عضله اصلی قرار می گیرد تا فرم بهتری به پستان ها داده شود. محل قرارگیری پروتز قبل از انجام جراحی در جلسات مشاوره تعیین و مشخص می شود.

جراح پستان

در محل زیر چین های طبیعی پستان، زیر بغل و یا هاله قهوه ای رنگ دور سینه یک سری برش ها زده می شود. در برخی از مواقع ممکن است که یک درن، به منظور تخلیه خون و مایعات اضافی به بیمار متصل شود. معمولا این درن یک یا دو روز پس از انجام جراحی برداشته می شود.

جراحی بزرگ کردن پستان

پروتز پستان چه معایبی دارد؟

این جراحی همچون سایر عمل های زیبایی، می تواند یک سری عوارض جانبی داشته باشد. بیمار باید با آگاهی کامل از این عوارض، برای این جراحی اقدام کند. برخی از این معایب شامل موارد زیر می شوند:

نوبت دهی

چه کسانی می توانند از پروتز پستان استفاده کنند؟

اینستاگرام دکتر حکیمیان

چه مراقبت هایی باید پس از انجام این جراحی انجام شود؟

  1. بهتر است برای استراحت کردن و یا خوابیدن، روی شکم و پهلو نخوابید. بهترین حالت خوابیدن پس از جراحی، به پشت خوابیدن است؛ زیرا پروتز ها در محل مناسبی قرار می گیرند. پس از گذشت دو هفته می توانید به روی پهلوها بخوابید.
  2. ضروری است که آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط جراح، پس از عمل در ساعت تعیین شده مصرف شوند.
  3. بهتر است در هفته اول پس از جراحی فعالیت هایی که باعث ایجاد کشش در سینه و محل زخم می شوند، انجام نگیرد. منظور از کاهش فعالیت ، بی فعالیتی مطلق نیست، زیرا در این صورت بدن بیمار سفت و خشک می شود.
  4. معمولا پس از جراحی برای بیمار سوتین طبی تجویز می شود. این سوتین شبیه پانسمان عمل می‌ کند و کمک می کند تا پستان ها و پروتز ها در بهترین حالت نگه داشته شوند. توصیه می شود در طول ۶ تا ۱۲ هفته به طور تمام وقت حتی در زمان خواب، سوتین طبی استفاده شود.
  5. توصیه می شود که تا سه هفته پس از جراحی، از استعمال دخانیات پرهیز شود.

عمل لیفت همراه با پروتز سینه یکی از روشهای افزایش حجم، بالا بردن و خوش فرم نمودن سینه است. این جراحی توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود9 عارضه ای که در اثر بزرگ بودن سینه ها ایجاد میشود

سینه هایی که بیش از حد طبیعی و نرمال بزرگ هستند، نه تنها زیبایی ندارند بلکه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کنند ... ادامه مطلب

انواع روشهای بازسازی سینه پس از سرطانانواع روشهای بازسازی سینه پس از سرطان

هدف ازبازسازی سینه باز گرداندن سلامتی و اصلاح تغییرات ظاهری بدن است .بازسازی سینه اغلب پس ازدرمان سرطان سینه به خصوص مواقعی که به برداشتن کل سینه ( عمل ماستکتومی ) منجر می شود ، انجام می شود . ... ادامه مطلب

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینهدوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به مجموعه ای از جراحی های سینه اطلاق می شود که معمولا جراحان و فوق تخصصین سینه به منظور تغییر فرم، اندازه و حالت سینه ها انجام می ده ... ادامه مطلب

جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟جراحی ژنیکوماستی برای چه افرادی مناسب است ؟

بزرگ شدن سینه آقایان ممکن است در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید . میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند متفاوت باشد و لزوما یکسان نیست . در این مقاله به بررسی جراحی ژنیکوماستی می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین