کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی سرطان پستان / مقایسه جراحی لامپکتومی و ماستکتومی پستان

مقایسه جراحی لامپکتومی و ماستکتومی پستان

همان طور که می دانید سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها محسوب می شود که معمولا خانم ها را گرفتار می کند. این بیماری عوامل متعددی دارد، از جمله داشتن زمینه ارثی بیماری، جهش ژنتیکی، افزایش سن و همچنین سبک زندگی ناسالم و اضافه وزن. حال لازم به ذکر است که الزاما هر توده ای در سینه خطرناک و سرطانی نیست، البته گاهی هم ممکن است توده سرطانی باشد و حتی متاستاز بدهد و از طریق لنف به بقیه اندام ها منتقل شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دو نوع عمل جراحی برای خارج کردن توده ها از سینه وجود دارد که تشخیص نوع عمل برای هر بیمار به نسبت شرایطی که دارد بر عهده پزشک است که تشخیصی نسبتا سخت محسوب می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر عمل های ماستکتومی و لامپکتومی و تفاوت هایی که دارند می پردازیم.

جراحي پستان

جراحی لامپکتومی

این روش جراحی، روشی است که در آن تنها سلول های توده سرطانی از سینه حذف می شوند و با ایجاد برشی کوچک در ناحیه ای از سینه، به تومور دسترسی می یابند و آن را خارج می کنند. این روش تقریبا بی خطر است از این نظر که حالت سینه و بیشتر بافت آن را حفظ می کند و به تخلیه کل پستان نمی پردازد، به همین خاطر به آن جراحی محافظت از پستان یا ماستکتومی جزئی هم گفته می شود.

این روش برای افرادی که توده های غیر سرطانی دارند، توده های کوچک و زیاد نزدیک به هم دارند یا آن هایی که در مراحل اول و دوم سرطان هستند و هنوز سرطان کل پستان را درگیر نکرده، استفاده می شود. این جراحی معمولا به صوت ترکیبی با روش های دیگر مانند پرتو درمانی برای درمان سرطان استفاده می شود و مثل همه عمل ها عوارضی هم دارد، برای مثال:

  1. حساسیت به داروی بی هوشی و احساس سر درد و سرگیجه
  2. احتمال آمبولی در اثر ورود لخته به جریان خون
  3. ایجاد عفونت
  4. خونریزی محل جراحی و افت هوشیاری
جراحی لامپکتومی

جراحی ماستکتومی

جراحی ماستکتومی به عملی گفته می شود که طی آن کل بافت پستان و حتی گاها پوست آن برداشته می شود. این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که:

نوبت دهی

انواع جراحی ماستکتومی:

این عمل روش های متعددی دارد که به برخی از آن ها می پردازیم:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

عوارض جراحی ماستکتومی:

در این بخش به ذکر‌ چند‌ مورد از عوارض این نوع جراحی می پردازیم:

تفاوت های لامپکتومی و ماستکتومی

همان طور که بیان شد لامپکتومی روشی است که نسبت به ماستکتومی کم تر تهاجمی است و سیف محسوب می شود. علاوه بر عوارض کمتر جسمی پس از جراحی، می توان به روحیه بهتر بیمار پس از این جراحی هم اشاره کرد. درواقع چون تغییر زیادی در ظاهر فرد به وجود نمی آید، فرد راحت تر بامشکل خود کنار می آید و می تواند در اجتماع حضور داشته باشد.

عمل لیفت همراه با پروتز سینه یکی از روشهای افزایش حجم، بالا بردن و خوش فرم نمودن سینه است. این جراحی توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینهعمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینه

عمل اصلاح سینه ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت سینه از سری جراحی های زیبایی و درمانی است که اغلب به منظور زیبایی بخشی و فرم دهی به سینه های بانوان انجام می گیرد. این عمل انواع گوناگونی دارد و با روش های متفاوت و متنوعی انجام می شود. ... ادامه مطلب

عمل بازسازی و زیباسازی پستان خانم ها پس از ماستکتومیعمل بازسازی و زیباسازی پستان خانم ها پس از ماستکتومی

در عمل جراحی ماستکتومی پستان جهت درمان یا جلوگیری از سرطان پستان برداشته می شود . زنانی که برای درمان سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممکن است برای بازسازی فرم و شکل پستان خود به جراحی های بیشتری نیاز داشته باشند . به این عمل ، جراحی بازسازی سینه یا جراحی بازسازی پستان گفته می شود . ... ادامه مطلب

پروتز سینه، تناسب اندام و سرشانه هاپروتز سینه، تناسب اندام و سرشانه ها

پروتز سینه، جراحی زیبایی است که باعث حجم دهی و بزرگ کردن سینه ها می شود. در ادامه این مقاله به بررسی پروتز سینه، تناسب اندام و سرشانه ها می پردازیم . ... ادامه مطلب

جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟جراحی همزمان لیفت و پروتز پستان چیست؟

سینه ها به دلیل نقش اساسی شان در داشتن اندامی زیبا و متعادل، همواره مورد توجه بانوان بوده است. معمولاً بانوان به دنبال راهکارهایی برای داشتن سینه های بزرگ، سفت و خوش فرم هستند. یکی از این راهکارها عمل همزمان لیفت و پروتز پستان است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین