کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / علت و درمان درد دست در سرطان سینه

علت و درمان درد دست در سرطان سینه

درد در کتف و اطراف آن و دست معمولا یک مشکل ارتوپدی است. با این حال مواقعی وجود دارد که می تواند با سرطان سینه مرتبط باشد. درد در شانه می تواند نتیجه درمان سرطان سینه باشد. اما در برخی موارد ممکن است درد شانه ناشی از خود سرطان باشد. وقتی سرطان از سینه به استخوان ها، کبد یا سایر قسمت های بدن گسترش یابد (متاستاز)، می تواند ایجاد درد کند. این درد می تواند نزدیکی شانه یا در مفصل شانه یا قسمت بالای کمر باشد. تحقیقات نشان می دهند که تقریبا 35 درصد از افرادی که تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته اند، پس از آن درد شانه در حد متوسط دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

درد پس از درمان می تواند توانایی شما را برای بلند کردن بازو ها محدود کند، باعث از دست دادن قدرت عضلانی شما شود و انجام برخی فعالیت های مربوط به شغل یا اوقات فراغت شما را دشوار کند. اگر در یک یا هر دو شانه خود درد دارید مهم است که زودتر با پزشک متخصص خود در مورد آن صحبت کنید. درد در نزدیکی شانه راست می تواند به این معنا باشد که کبد شما را درگیر کرده است.

جراحی پستان

همچنین ممکن است احساس افسردگی و اضطراب کنید و خواب شما ممکن است در نتیجه درد مختل شود. اما مهم است که بدانید نخوابیدن کافی ممکن است درد شما را بدتر کند.

علت درد دست در سرطان سینه

برخی افراد پس از درمان سرطان سینه در غدد لنفاوی زیر بازو و ناحیه زیر بازو و ناحیه اطراف آن دچار لنف ادم می شود. لنف ادم، تورم غیر طبیعی است که زمانی اتفاق می افتد که لنف بیش از حد در هر قسمت از بدن جمع می شود. لنف یک مایع رقیق و شفاف است که در سیستم لنفاوی گردش می کند تا مواد زائد را از بافت های بدن خارج کند. ادم، تجمع مایع اضافی در قسمتی از بدن است. تورم معمولا بازو را درگیر می کند. و می تواند شامل دست و انگشتان هم باشد. تورم همچنین می تواند سینه، شانه، کتف و زیر بغل را تحت تاثیر قرار دهد.

علت و درمان درد دست در سرطان سینه

کتف مجموعه ای از استخوان ها، عضلات، رباط ها، تاندون ها، اعصاب و رگ های خونی پیچیده و متصل بهم است. این ساختار برای تنظیم حالت بدن و کمک به حرکت دست ها با هم کار می کنند. استخوان کتف عملکرد های مهم و متعددی دارد:

نوبت دهی انلاین

اینستاگرام دکتر حکیمیان

درمان درد دست در سرطان سینه

  1. دارو: اگر دارو های بدون نسخه برای مدیریت درد کافی نباشد، پزشک می تواند مسکن های اوپیوئیدی یا کورتیکوستروئیدی تجویز کند.
  2. ورزش کردن در بهبود ورم لنفاوی دست: یکی از بهترین روش ها برای تسکین درد ناشی از ورم لنفاوی دست، ورزش کردن است. زیرا با افزایش فعالیت بدن مواد زائد و لنفاوی به راحتی از بدن خارج می شوند. در نتیجه دچار درد و تورم نمی شود. تمرینات خاصی وجود دارد که توسط پزشک به شما گفته می شود.
  3. مصرف غذاهای مناسب بعد از جراحی سینه : برای اینکه از لنف ادم بکاهید، باید تغذیه مناسبی داشته باشید. زیرا تغذیه نامناسب میزان مواد زائد و مایعات لنفاوی را در بدن زیاد می کند.
  4. ماساژ: وقتی زخم ها التیام یافت، ماساژ می تواند درد را کاهش و انعطاف را افزایش دهد. نتیجه تحقیقات محققان در سال 2018 بروی 21 بانو که ماها پس از جراحی سرطان پستان هنوز احساس درد داشتند؛ نشان داد 30 دقیقه ماساژ قفسه سینه و کتف دوبار در هفته به مدت 8 هفته، شدت درد را کاسته و دامنه حرکت را افزایش داده است.

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم عباسزاده [ 1403-01-28 ]
سلام حدود ۱۰ روز هست که کتف سمت راست وبازو دست داستم خیلی درد دارد گاهی ارام میشود ودوباره شروع به تیر کشیدن میکند لطفا راهنمایی کنید ایا متواند مربوط به سطنه یا سرطانی شدن سینه باشد

سهیلا شفیعی [ 1402-09-10 ]
سلام مدت چند ماهه ک یک توده سفت در سمت چپ سینه ام پیدا شده و بسیار درد داره علائم دیگه ایی ندارم به نظر شما مشکل از چیه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان سرطان پستان در مراحل اولیه به چه صورت است؟درمان سرطان پستان در مراحل اولیه به چه صورت است؟

به صورت کلی سرطان سینه ای که در مراحل یا گرید های 1 و 2 باشد، در مراحل اولیه به سر میبرد. گرید 3 سرطان سینه، گرچه جزو مراحل اولیه نیست، اما همچنان شانس درمان سرطان در آن وجود دارد. به صورت کلی هرچه سرطان را زودتر شناسایی کنید، شانس درمان شما هم بالاتر خواهد بود. ... ادامه مطلب

تفاوت متخصصان جراحی پستان با متخصصان جراحی زیباییتفاوت متخصصان جراحی پستان با متخصصان جراحی زیبایی

جراحان پستان فقط و فقط عمل های زیبایی و ترمیمی پستان را انجام می دهند به همین دلیل تسلط بیشتر و مهارت بالاتری برای انجام جراحیهای سینه دارند. ... ادامه مطلب

گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟گالاکتوره چیست و به چه علت ایجاد می شود؟

تراوش و ریزش شیر از سینه در اواخر دوران بارداری و شیردهی بسیار شایع است و در اغلب زنان دیده می شود. ممکن است در برخی از افرادی که نه باردار هستند و نه شیردهی دارند، ماده ای سفید رنگ و شبیه به شیر از نوک سینه ترشح شود، به این حالت گالاکتوره می گوییم. ... ادامه مطلب

سینه ها در دوران بارداری چه تغییراتی پیدا میکنند؟سینه ها در دوران بارداری چه تغییراتی پیدا میکنند؟

تغییردر سینه ها بخش طبیعی بارداری بوده که نتیجه نوسانات هورمونی است. در این مقاله ،به نکاتی می پردازیم که باعث کاهش ناراحتی سینه در بارداری می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین