کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / لزوم تامین آهن قبل از جراحی پستان

لزوم تامین آهن قبل از جراحی پستان

برست از بافت چربی و بافت غددی ساخته شده است که توسط پوست احاطه شده اند؛ این بافت ها بر روی عضله جدار قفسه سینه قرار میگیرند. جراحی پستان، نوعی جراحی است که به سینه بانوان شکل می دهد. این چنین جراحی هایی به دلایل مختلفی انجام می شوند. در کل دو دلیل عمده و اصلی برای جراحی کردن پستان وجود دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

این دسته جراحی ها یا به منظور اهداف زیبایی، از جمله بازسازی، جوانسازی و یا تغییر اندازه سینه صورت می پذیرند؛ یا به منظور اهداف پزشکی و درمانی، از جمله کوچک کردن سینه جهت کاهش فشار وارده روی گردن و کمر و یا درمان سرطان انجام می شوند. قبل و بعد از این جراحی ها، نیاز به یک سری از اقدامات مراقبتی است؛ که یکی از آن ها، تامین آهن کافی فرد است. در ادامه این مقاله به بررسی لزوم تامین آهن قبل از جراحی پستان می پردازیم.

جراحی پستان

چه بیماری هایی را می توان با جراحی پستان درمان کرد؟

شایع ترین علت برای جراحی کردن پستان ها، درمان سرطان پستان است. امروزه با وجود پیدایش درمان های نوظهور و کم تر تهاجمی، همچنان جراحی بهترین روش برای درمان سرطان پستان محسوب می شود. این روش درمانی می تواند اهداف پیشگیرانه نیز داشته باشد، و یا به منظور بهبود کیفیت زندگی و درمان مشکلات ناشی از داشتن سینه های بزرگ صورت بگیرد.

جراحی پستان بسته به وسعت بیماری، می تواند به صورت جراحی تخلیه کامل پستان یا عمل جراحی حفظ پستان انجام گیرد. یعنی یا فقط ضایعه بدخیم پستان خارج می شود و سایر بافت های پستان حفظ می شود؛ و یا اینکه پستان به طور کامل برداشته می شود.

لزوم تامین آهن قبل از جراحی پستان

جراحی های زیبایی پستان

جراحی سینه و جراحی زیبایی پستان جزء جراحی هایی به شمار می آید که روزانه بر طرفداران آن اضافه می شود. جراحی زیبایی سینه شامل کوچک کردن سینه های بزرگ، بزرگ کردن سینه های کوچک یا همان پروتز سینه و لیفت سینه یا ماستوپکسی می باشد.
طبق آمار و ارقام حدود 90 درصد بانوان، از انجام این جراحی راضی هستند و معتقدند که این جراحی سبب افزایش اعتماد به نفس و پویایی اجتماعی آن ها شده است؛ و اگر به گذشته بازگردند بازهم این جراحی را انجام می دهند.

تامین آهن بدن پیش از انجام جراحی پستان

آهن از جمله مواد معدنی ضروری بدن است که در بسیاری از فرایندهای مهم بدن، از جمله ترمیم و بازسازی، خونسازی و درمان کم خونی، انعقاد خون و... نقش پررنگی دارد. همه این موارد در تمام جراحی ها به وِیژه جراحی پستان موثر می باشند؛ از این رو می توان با رژیم غذایی درست و یا مصرف مکمل ها، آهن مورد نیاز بدن را تامین نمود. کسانی که آزمایش خون داده و تشخیص کم خونی داشته اند؛ باید آهن و اسید فولیک مصرف کنند و کسانی که کم خونی ندارند نیازی به مصرف اضافی آهن ندارند.

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

منابع غذایی غنی از آهن شامل موارد زیر می شوند:

اینستاگرام دکتر حکیمیان

سایر اقدامات لازم قبل از انجام جراحی پستان:

  1. در صورت نیاز، جراح ممکن است برای شما آزمایش ها و تصویربرداری هایی تجویز کرده باشد، آن ها را پیش از جراحی، انجام داده و نتیجه آن ها را در اختیار جراح خود قرار دهید.
  2. از 8 ساعت پیش از جراحی نباید چیزی بخورید و بنوشید، زیرا در روز جراحی می بایست ناشتا باشید.
  3. شب قبل از جراحی حتما استحمام نمایید، چراکه تا چند روز بعد از جراحی، دوش گرفتن برای شما ممنوع خواهد بود.
  4. به طور کلی مصرف داروهای ضد التهابی و داروهایی همچون ژلوفن، بروفن و آسپرین که در انعقاد خون تاثیر می گذارند را از یک هفته قبل از جراحی قطع نمایید.
  5. از 2 هفته قبل جراحی می بایست از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید، زیرا این نوشیدنی ها سبب تشدید خونریزی می شود.
  6. به بدن خود برای ترمیم و بهبودی زمان کافی بدهید و برای انجام فعالیت های سنگین عجله نکنید.

توصیه می‌شود در صورت احساس هر توده ای در پستان خود حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید. تشخیص ماهیت توده پستان ، و روشهای درمانی مورد نیاز آن، از اقداماتی است که توسط فوق تخصص سرطان پستان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل تعویض پروتز سینه به چه علت انجام میشود؟عمل تعویض پروتز سینه به چه علت انجام میشود؟

برداشتن ایمپلنت سینه جراحی برای بیرون آوردن ایمپلنت های سیلیکونی یا نمکی است ، زیرا بافت اسکار در اطراف ایمپلنت سخت شده و باعث انقباض کپسولی می شود . ... ادامه مطلب

اثربخشی ماموگرام برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در ایراناثربخشی ماموگرام برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در ایران

ماموگرافی در تشخیص سرطان پستان نقش اساسی ایفا می‌کند. آزمایش ماموگرافی به تشخیص زودهنگام بیماری سینه در زنان کمک می کند. ... ادامه مطلب

ماموپلاستی و رفع افتادگی سینهماموپلاستی و رفع افتادگی سینه

ماموپلاستی به معنای جراحی زیبایی سینه می باشد و از جراحی های زیبایی پر طرفدار در میان خانم ها به شمار می آید . این روش در حال حاضر به عنوان بهترین انتخاب برای تغییر سایز سینه‌ ها محسوب می‌ شود . در این مقاله به بررسی دقیق تر ماموپلاستی و رفع افتادگی سینه ها می پردازیم . ... ادامه مطلب

تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟

اگر میزان تستوسترون در بدن کاهش یابد یا میزان استروژن افزایش یابد، ممکن است ژنیکوماستی ایجاد شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین