کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پستان / انواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

انواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

ترنس به افرادی گفته می‌شود که جنسیت و هویت جنسیشان از لحاظ ذهنی و فکری با آنچه در بدو تولد بر اساس ظاهر اندام جنسی به آنها اطلاق شده است، متفاوت است. طی جراحی تطابق جنسیت، افراد با دقت بررسی و طبق نظر پزشک از نظر ظاهر و فیزیک با خصوصیات رفتاری و روانی تطابق داده می شود. این جراحی کمک می کند که افرادی که دچار اختلال بین فیزیک بدن و ذهنیت روانی خود هستند همسانی ایجاد شود. افراد ترنس با توجه به هویت جنسی که به آن تمایل دارند نیاز به عمل جراحی زیبایی سینه خواهند داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

این جراحی مطابق با خواسته فرد و نسبت به جنسیت قالب ایشان برای ایجاد فیزیک مطابق و همسان انجام می شود. افراد ترنسجندر یا تراجنسیتی بسته به هویت جنسی خود ممکن است نیاز به بزرگ کردن سینه یا ماستکتومی ( تخلیه سینه ) داشته باشند. در مردانی که تطابق جنسیت به خانم داده اند با انجام جراحی پروتز سینه می توان ساختار اندام ایشان را اصلاح و کاملاً زنانه نمود و در مقابل نیز خانم هایی که تحت جراحی تطابق جنسیت مردانه قرار می گیرند با جراحی برداشتن سینه این اقدام را انجام می دهند.

جراح پستان

پروتز سینه بعد از تطابق جنسیت

بزرگ کردن سینه در افراد ترنس شایع است و یک عمل جراحی محبوب و ساده خواهد بود، این جراحی که توسط جراح زیبایی سینه انجام می شود کمک می کند که ظاهر بدن بیشتر شبیه به خانم ها شده و رضایت روانی بیمار را به همراه داشته باشد. به کمک جراحی در بزرگ ‌کردن سینه افراد ترنس سکشوال به تطبیق جنسیت نزدیک تر شده و می توانند از اندام جدید خود لذت ببرند. جراحی پروتز سینه در افراد ترنس تفاوتی در جراحی سینه خانم ها ندارد و این عمل هم نیاز به بیهوشی خواهد داشت.

در این عمل کیسه های سیلیکونی را داخل سینه قرار می دهند و این اقدام از طریق ایجاد یک شکاف کوچک در زیر هاله سینه انجام می شود. پروتزهای سینه برای افراد ترنس معمولاً سیلیکونی هستند و این جراحی عملکرد خوبی روی ذهنیت و اعتماد به نفس آنها خواهد داشت. معمولاً با توجه به این واقعیت که زنان تراجنسیتی حجم سینه کمتری دارند، ایمپلنت های سیلیکونی طبیعی تر به نظر می رسد و در انواع شکل های قطره اشکی و گرد عرضه می شوند.در برخی از افراد و شرایط می توان از طریق برش در زیر بغل این جراحی را انجام داد.

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه

جراحی بزرگ کردن سینه برای افراد تراجنسیتی که می‎خواهند ظاهری زنانه داشته باشند ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد از جمله:

انواع جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

کوچک کردن سینه بعد از تطابق جنسیت

در افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد که کمک می کند سایز سینه ها کاملاً کوچک و یا در برخی از موارد سینه به طور کامل حذف شود. عمل کوچک کردن در مردان زمانی انجام می شود که اندازه سینه برای یک فرد تراجنسیتی خیلی بزرگ باشد و نیاز به تخلیه سینه و ایجاد سطح صاف در قفسه سینه باشد. گاهی اوقات برای کوچک کردن سینه هایی که چربی نسبتاً کمی دارند از روش لیپوساکشن کمک گرفته می شود و این تکنیک پاسخگوی فرد خواهد بود؛ اما اگر سایز سینه ها بسیار بزرگ باشد نیاز است که عمل برداشتن سینه یا کوچک کردن سینه انجام شود.

اینستاگرام دکتر حکیمیان

عوارض جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه مانند هر جراحی دیگری، ممکن است خطرات احتمالی را برای فرد به همراه داشته باشد مانند:

  1. عفونت
  2. کبودی
  3. خونریزی
  4. ماندن جای زخم
  5. تغییر در حس نوک سینه
  6. نارضایتی از ظاهر سینه ها بعد از جراحی
  7. سرما (تجمع مایع در اطراف ناحیه عمل)
  8. احساس درد و ورم در بازوها و دست ها به دلیل تجمع مایع

نوبت دهی انلاین

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی در افراد ترنس

زمان بهبودی و مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی در افراد تراجنسیتی بر اساس نوع جراحی انجام شده ممکن است کمی متفاوت باشد؛ اما این موضوع برای مراقبت هایی که باید انجام دهید مهم است که تا چند هفته پس از جراحی از انجام فعالیت‌های شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

افرادی که جراحی بزرگ کردن سینه را تجربه کردند باید نکات زیر را در نظر داشته باشند:

  1. بعد از عمل جراحی به مدت 3 هفته از سوتین های فشاری استفاده کنید.
  2. برای کاهش خطر جا به جایی پروتزها، ورزش بالا تنه را در چند هفته اول محدود کنید.
  3. بعد از کاشت ایمپلنت ها توصیه می‌شود تا شب اول بشینند، بایستند و راه بروند؛ چرا که حرکت ملایم از ایجاد لخته خون در فرد جلوگیری می‌کند و مکانیسم های درمانی بدن را آغاز می‌کند.

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی در افرادی که عمل کوچک کردن سینه را انجام داده اند:

هزینه جراحی زیبایی سینه بعد از تطابق جنسیت

هزینه جراحی سینه بسته به نوع عمل جراحی (بزرگ کردن، کوچک کردن و… ) می‌تواند متغیر باشد. این هزینه ها شامل دستمزد جراح، هزینه های کلینیک و بیمارستان و هزینه های جانبی بعد از جراحی است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل ویزیت و جراحی بیماران خارج از کشور و سایر استانهامراحل ویزیت و جراحی بیماران خارج از کشور و سایر استانها

هم میهنان گرامی خارج از کشور و مقیم هر استانی در ایران، همچنین کسانی که مایل هستند توسط دکتر حکیمیان ویزیت فوری حضوری شوند ... ادامه مطلب

جراحی لیفت سینه، بهترین روش بالا کشیدن سینه افتاده چیست؟جراحی لیفت سینه، بهترین روش بالا کشیدن سینه افتاده چیست؟

در حال حاضر، لیفت سینه یک روش جدید و قابل اطمینان برای حل مشکل افتادگی سینه است که به روش های مختلفی قابل انجام است. در این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی لیفت سینه، بهترین روش بالا کشیدن سینه افتاده، می پردازیم. ... ادامه مطلب

طول عمر مبتلایان به سرطان سینهطول عمر مبتلایان به سرطان سینه

احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه نسبت به هر نوع سرطان دیگری به جز سرطان پوست بیشتر است. سرطان سینه هم مانند تمام انواع سرطان های دیگر ممکن است متاستاز ... ادامه مطلب

تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟تاموکسیفن چیست و چه تأثیری بر ژنیکوماستی دارد؟

اگر میزان تستوسترون در بدن کاهش یابد یا میزان استروژن افزایش یابد، ممکن است ژنیکوماستی ایجاد شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین